Blog


Club Social Abril - Maig del 2022 - De sobte, ens ha arribat la calor!!!!



📣👩🏻‍💻 Servei d'atenció directa a les famílies d'usuaris/usuàries

📆 Tots els dilluns

🕙 de 10.30h a 12.30h

🕒 Cita prèvia al 696 538 341

🏫 Centre Cívic l'Estació del Vendrell

♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️


Us fem arribar la informació sobre la convocatòria d'ajuts de menjador per al curs 2022-2023. La convocatòria serà totalment TELEMÀTICA, i el termini de sol·licituds serà del 3 de maig al 3 de juny.

Enllaç: https://ccbp.eadministracio.cat/?x=SOnesPpQKOqSeL2z9JhvLszPBjkOtkO6QqLbyHNYjS*1cKthVb-9g2EmmAYaFe-Qml3RrtLwGBqU5RxGl9M7BbL9q47gXtAO7CespQRDrorCigGW8J8ers-oFps*ck9ZlbRlnLkiU-gR2yuUfOuLLOxIC7c2a-gLL*mH7bIJoQEpfA1uboUwPiukJvWs0DjnuZyUed63Uv9bXkBFiRIteA


TREBALLANT PELS CASALS INCLUSIUS D'AQUEST ESTIU 2022


Les associacions que formem part del grup de treball de la Comissió Inclusiva del Pla Educatius de l'Entorn i l'Ajuntament del Vendrell estem treballant per oferir uns casals inclusius de qualitat per aquest estiu 2022.

Properament, us farem arribar les inscripcions a les diferents activitats inclusives que s'oferiran. Estigueu atents i atentes!


DIA MUNDIAL  DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE L'AUTISME

REPORTATGES EN EL DIA MUNDIAL PER A LA CONSCIENCIACIÓ SOBRE L'AUTISME


Reportatges ique s'han creat des de la plataforma "Autisme a tot Ritme" en motiu del 

"Dia Mundial sobre la Conscienciació de l'autisme", que us podria resultar interessant.


"La comunicació en l'autisme"


Notícies vers el Dia Mundial sobre la Conscienciació de l'autisme


"L'acceptació de l'autisme des de la mirada d'un pare: L'exposició 'Peces de puzle' s'inaugura al Portal del Pardo"


"Crida a participar dels actes entorn el Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme"


"Temps lliure "Dia Mundial de Conscienciació sobre l'Autisme"


"El Vendrell es bolca en la conscienciació sobre l'autisme"

Formacions que s'han organitzat des de la Comissió Inclusiva del Pla Educatiu de l'Entorn. 

Aquestes formacions són un part d'un projecte que estem implementant "Extraescolars municipals inclusives".
Veureu que comprèn un ampli ventall de diversitat funcional. Espero que us aporti més eines.

"La inclusió en l'educació fora de l'escola"


EXTRAESCOLARS MUNICIPALS INCLUSIVES

Avui s'ha celebrat la reunió del Grup de Treball Activitats Extraescolars Inclusives on s'està treballant en els recursos i activitats inclusives per a infants i joves fins als divuit anys del Vendrell. 

Des d'Avancem Junts amb totes les entitats que conformen el Pla Educatiu de l'Entorn, treballem per aconseguir una #educació #inclusiva.

Per a més informació: https://peevendrell-inclusiu.blogspot.com


DIA DEL TREBALL 2021

Les persones amb autisme són el col·lectiu amb discapacitat amb la taxa més elevades d'atur

  • Dissabte 1 de maig es celebra el Dia del Treball i la Federació Catalana d'Autisme, la qual forma part l'Associació Avancem Junts, s'uneixen a la reclamació de la Confederación Autismo España sobre la promoció de les persones amb autisme al mercat laboral per millorar la seva qualitat de vida
  • Accedir a una feina promou l'autonomia personal, la participació social i l'accés a la vida independent de qualsevol persona: les persones amb TEA també hi tenen dret

Barcelona, 01 de maig de 2021.- Segons dades d'Autismo Europa entre el 76 i el 90% de les persones adultes amb trastorn de l'espectre de l'autisme (TEA) no té feina i no desenvolupa cap activitat productiva o laboral: això els converteix amb el col·lectiu amb discapacitat amb la taxa més alta d'atur.

Actualment, la prevalença de l'autisme a Catalunya està en 1 cas d'autisme cada 81 naixements (Pérez-Crespo, 2019) per tant, és realment urgent començar a afrontar com pal·liar aquestes elevades xifres de desocupació i activar plans d'inserció laboral i de sensibilització a les empreses per ajudar al col·lectiu tant ara, com en el futur.

Tant la Confederación Autismo España com la Federació Catalana d'Autisme, la qual forma part l'Associació Avancem Junts, tenen entre les seves prioritats la incorporació al mercat laboral de les persones amb TEA, ja que és un aspecte essencial per promoure la seva qualitat de vida. Poder tenir una feina, com passa amb qualsevol persona tingui o no tingui TEA, proporciona autonomia personal, afavoreix l'accés a una vida independent i promou la participació en la societat.

Barreres d'accés a la feina

Les dificultats d'accés a una feina comencen a l'etapa escolar ja que el sistema educatiu no està adaptat a les necessitats específiques de l'alumnat amb TEA ni incorpora les seves fortaleses. Així es posa de manifest a l'estudi: "Empleo y trastorno del espectro del autismo. Un potencial por descubrir" (Autismo España, 2018) que assenyala com a possibles barreres:

  • Absència de programes específics de suport i de models de formació dual que proporcionin la qualificació tècnica i les competències necessàries per afrontar la vida adulta i tenir un lloc de feina mitjançant pràctiques en entorns laborals reals
  • Absència i inadequació de la normativa sobre treball en relació a les persones amb TEA
  • Falta d'oportunitats de feina
  • Prejudicis existents en el teixit empresarial i el desconeixement sobre el potencial laboral de les persones amb TEA, tinguin el grau d'afectació que tinguin

Solucions per a millorar l'accés a la feina de les persones amb TEA

Coincidint amb la celebració del Dia del Treball, la Federació Catalana d'Autisme, la qual forma part l'Associació Avancem Junts, s'uneixen a les propostes d'Autismo España per la promoció de l'accés al mercat laboral de les persones amb TEA. Aquestes propostes són:

  • Modificar la normativa vigent en matèria de treball de manera que es consideri les persones amb TEA, de manera específica, com a col·lectiu d'alta vulnerabilitat
  • Contemplar de manera específica les persones amb TEA com a beneficiàries dels programes comuns d'activació de feina, ja que totes elles tenen dificultats per la recerca, accés i manteniment de la feina
  • Facilitar l'accés a una varietat d'experiències laborals i oportunitats de feina, comptant amb els suports necessaris i accedint a una varietat d'alternatives (feina amb suport, programes d'orientació professional i intermediació sociolaboral, unitats especialitzades, etc) a través d'itineraris personalitzats
  • Facilitar l'accés de les persones amb TEA als programes de treball de col·laboració social amb entitats públiques, desenvolupant alternatives flexibles per aconseguir-ho
  • Emprendre, des de les institucions, un programa de formació específica a les empreses per a que tinguin en compte la inclusió laboral i la sensibilització de les seves treballadores i treballadors en matèria de diversitat i acompanyament

Promovent la inclusió laboral a les entitats

La Federació Catalana d'Autisme està formada per 25 entitats que, tot i tenir cadascuna una idiosincràsia diferent, comparteixen el fet d'estar formades per famílies de persones amb TEA o per persones amb TEA. Aquest fet fa que totes les iniciatives que es duen a terme per part de les entitats federades com per part de la Federació tinguin un objectiu clar refermat, a més, per aquest vincle emocional i personal: volem millorar la qualitat de vida de les persones amb autisme a Catalunya i que aquest dret de viure serenament i digna s'estengui durant tot el cicle vital de la persona.

L'accés al mercat laboral és una de les parts més importants de la transició a la vida adulta de qualsevol persona. Des de la Federació Catalana d'Autisme, les entitats membre aborden aquest pas i aquest desafiament des de perspectives diferents: des de la creació de llocs de treball en entorns protegits, fins a la inclusió de les persones en entorns naturals i participant de la pròpia comunitat, fins a la incorporació en els equips de gestió de les mateixes entitats.

Però no ens podem limitar a que l'acció provingui de les persones amb TEA o de les entitats relacionades amb les persones amb TEA. No podem deixar tota la responsabilitat del canvi als diferents protagonistes del col·lectiu: el canvi en la societat ha de venir de la societat; la millora del món, implica l'acció activa del món i de totes les persones que en formen part.

Per tant, des de la Federació Catalana d'autisme, la qual forma part l'Associació Avancem Junts, també reivindiquem una implicació directe dels diferents agents econòmics, socials, culturals i institucionals de Catalunya cap a la inclusió i cap a la defensa del valor i la riquesa que aporta de la diversitat en qualsevol ambient. També en el laboral.



Sant Jordi 2021

- Passeig pel poble per veure l'ambient i comprem el llibre 

- Llegim i creem la nostra rosa 

- Massatge relaxant i/o música

#NensdelVendrell #autisme#santjordi2021 #AvancemJunts


DIA MUNDIAL DE CONSCIENCIACIÓ DE L'AUTISME 2021

Reportatge publicat a Ràdio Televisió El Vendrell en motiu del Dia Mundial de Conscienciació de l'Autisme. Amb col·laboració de la Doctora. en Psicología Paula Nogales (investigadora del trastorn de l'espectre de l'autisme), amb Laura Recha (Directora de l'associació d'Aspercamp) i l'Anna Trillas (Presidenta de l'associació Avancem Junts). 

Clica al botó: 


DIA MUNDIAL DE CONCIENCIACIÓN SOBRE EL AUTISMO - 2 DE ABRIL DE 2021

Acceder a una educación que se adecue a las capacidades, prioridades y necesidades específicas de cada persona con TEA en los distintos niveles y modalidades educativas, que incluya los apoyos adaptados requeridos, impacta de manera fundamental en el desarrollo de su potencial, en su calidad de vida y en sus oportunidades, así como en la de sus familias.

Para ello, en materia de EDUCACIÓN, los desarrollos normativos de la nueva Ley de Educación (LOMLOE) deben:

1) Garantizar una red variada, suficiente, específica y especializada de servicios de apoyo, recursos y centros educativos en todos los territorios.

2) Mantener, flexibilizar e innovar en las modalidades de escolarización de acuerdo con la Convención sobre Derechos de Personas con Discapacidad y garantizar su libre elección por parte de los padres y madres o representantes legales.

3) Incrementar los recursos y la dotación económica así como la adecuada capacitación de los miembros de la comunidad educativa para garantizar la buena práctica en su desarrollo e implementación.

4) Promover en la Formación profesional la adecuada orientación vocacional y el diseño de itinerarios formativos y profesionales personalizados, así como la flexibilización de las metodologías de aprendizaje, la adaptación del sistema de evaluación.

5) Implantar las medidas necesarias para minimizar el impacto de la pandemia ocasionada por la COVID-19 en el alumnado con TEA, asegurando los recursos de apoyo que necesiten y favoreciendo la asistencia presencial a la escuela, especialmente en los casos de mayores necesidades de apoyo y baja competencia digital.

Promover la igualdad de oportunidades en el acceso al EMPLEO es imprescindible. En la Unión Europea menos del 10% de las personas con TEA tiene un empleo, lo que nos sitúa como uno de los colectivos de la discapacidad con menor acceso al mercado laboral; las que trabajan suelen tener empleos mal pagados o de empleo protegido. Esta situación hace imprescindible que la regulación laboral en España tenga en cuenta de forma específica a las personas con autismo y favorezca un empleo estable con un nivel salarial digno que les permita desarrollar un modo de vida independiente.

Para ello, son urgentes las siguientes reformas:

6) Modificar la normativa vigente en materia de empleo de manera que se considere a las personas con TEA de manera específica, como colectivo de alta vulnerabilidad.

7) Contemplar de manera específica a las personas con TEA como beneficiarias de los programas comunes de activación de empleo, puesto que todas ellas tienen, por definición, grandes dificultades respecto a la búsqueda y el mantenimiento del empleo, tengan o no discapacidad intelectual asociada.

8) Facilitar el acceso a una variedad de experiencias laborales y oportunidades de empleo, contando con los apoyos necesarios y accediendo a una variedad de alternativas (empleo con apoyo, programas de orientación profesional e intermediación sociolaboral, unidades especializadas, etc.) a través de itinerarios personalizados.

9) Facilitar el acceso de las personas con TEA a los programas de empleo de colaboración social con entidades públicas, desarrollando alternativas flexibles para conseguirlo.

10) Establecer medidas que minimicen el impacto de la COVID-19 en el acceso y mantenimiento del empleo de las personas con TEA y garanticen las condiciones sanitarias necesarias de prevención y seguridad en el desempeño laboral.

FIRMA EL MANIFIESTO A: https://diamundialautismo.com/firma-el-manifiesto/


Aquest diumenge hem seguit creant, amb allò que ens regala la natura. Hem anat al bosc i hem treballat amb les flors i les fulles el dia que oficialment comença la primavera

⏰ #nensdelvendrell

🌳💒 Passeig per la muntanya i recollida de material

👩🏾‍🎨👨🏻‍🎨🍀🌻 Dibuixem, pintem, enganxem, creem!

🤌🏼😑🤌🏼 Massatge relaxant i/o música


Experimentant amb els líquids!

🌳 Hem passejat pel poble i/o muntanya

🧽 Hem fet bombolles de sabó🏼

😑🏼 Per acabar, massatge i relaxació.

#autisme#NensdelVendrell

Dissabte de 16 a 19h. vam fer una quedada al local dels Nens del Vendrell

🌳 Passeig pel poble i/o muntanya

🤓👩🏿‍🔬🧑🏻‍🔬 Experimentació!

🤌🏼😑🤌🏼 Massatge i relaxació.


Projecte d'ànima plural "Figura de fang" que serà exposada a l'hospital del Vendrell. Els beneficis es destinaran a la Marató i al projecte "Fem pinya" dels nens del Vendrell.

Aquest dissabte hem participat en el projecte d'ànima plural, on hem treballat una figura amb fang per a que després sigui exposada a l'hospital del Vendrell. Els beneficis aniran destinats a la Marató i al projecte "Fem pinya" dels nens del Vendrell. Casdascú ha fet la seva figura de fang i després hem anat a entregar-les al Museu del Pardo.  En tornar al local, hem fet un ball (no tenim fotos perquè estavem molt entretinguts en portar el ritme) i per acabar, massatge i relaxació.

🏺🤲🏿 Activitat figures amb fang

🤌🏼😑🤌🏼 Massatge i relaxació

Treballant amb les companyes de la Comissió Inclusiva del Pla Educatiu de l'Entorn per unes extraescolars inclusives de qualitat. Merci equip! #Normalitzant la diversitat funcional.


Sortida i cursa trial 2021


Fotogaleria Club Social - Musicoteràpia 2021


Musicoteràpia en temps Covid_19 - Gener 2021

Dia Mundial de l'autisme - 2020

2021 |  Associació Avancem Junts | Tots els drets reservats | Disseny: Olga Sànchez Centeno 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis!